Telegraf

Pomůcky: mřížka se zprávou a prázdné mřížky
Orientační čas: 4 hod

Ve hře Telegraf bude družina předávat zprávu pomocí signálů vysílaných na velkou vzdálenost. Jak přesně a jak rychle se jí povede zprávu předat?

Družina (např. 10 hráčů) dostane za úkol předat zprávu ze startu do cíle. Hráči budou rozmístěni tak, aby tvořili jednotlivé telegrafní sloupy – stanoviště. Hráč nesmí ze svého stanoviště odejít.  Od jednoho sloupu je vidět vždy k následujícímu, ale již ne dál. Vzdálenost mezi sloupy volíme cca 100 – 200 m. První sloup je na startu a poslední v cíli.

Hráč na startu dostane tabulku se zprávou, např. 100 znaků napsaných v tabulce 10 x 10. Ostatní hráči dostanou tabulku prázdnou (aby do ní mohli zapisovat přijaté znaky). Hráč v cíli pak odevzdá svoji vyplněnou tabulku a stopne se mu čas.

Cílem družiny je odevzdat co nejpřesněji přenesenou zprávu, a to v časovém limitu cca 1,5 hod. Rozhodující je počet správně přenesených znaků (správný znak na správném místě v tabulce), sekundárním měřítkem je čas (pokud mají dvě družiny stejně znaků).

A teď to nejdůležitější, jak se zpráva vlastně přenáší. To záleží na družině, každá si může vymyslet svůj signalizační systém. Podmínkou je, že systém musí být bezhlučný, pouze vizuální. Nejčastěji jde o různé signály pomocí vlajek. Družina má čas cca 2 hodiny, aby tento systém vymyslela a natrénovala.

Systém musí správně pochopit všichni členové, protože každý pak bude na svém stanovišti sám. Časový limit by měl družinu donutit přenášet zprávu po částech (nikoliv celou naráz), aby v případě skončení limitu měla v cíli alespoň něco. Díky tomu by se na žádném stanovišti neměl nikdo dlouho nudit.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This